Jump to content
HybridZ

Oil pan, 240Z with RB25det


ttarget

Recommended Posts

Hei. Jeg har en 1970 240Z med RB25det motor. Nå har jeg slått hull i oljesumpen. Jeg tror det er en RD28 olje sump som er montert, men jeg er ikke sikker. Jeg ser at mange skriver at de bruker RB20 med baksump. Har noen noen forslag hvor jeg kan få en ny olje sump som er bolt på, ikke aluminium.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hei, når du sier at mange skriver at de bruker RB20 oljepanne med baksump, er jeg usikker på hva du mener...Så vidt jeg vet har RB20-motorer en kum foran..

 

Som jeg er sikker på at du vet, er en av de viktigste punktene som må tas opp når du bytter en RB-motor til et S30-chassis oljepannen, siden RB-motoren har en frontsump som ikke passer inn i et S30-chassis fordi den vil treffe tverrbjelken. Som et resultat er det nødvendig med en spesialtilpasset oljepanne, og fordi den er tilpasset er den oftest laget av aluminium. En av de vanligste løsningene var en spesialtilpasset panne laget av McKinney (Jeg har en på bilen min), vist her:

 

https://rawbrokerage.com/products/mckinney-rear-sump-oil-pan-rb20-rb25-rb26-rb30?_pos=1&_sid=7f566dbe2&_ss=r

 

 

Dessverre eksisterer ikke dette selskapet lenger...

 

Jeg jobber med en ny motor for å sette inn i bilen min og ønsket en oljepanne med større kapasitet og planla

å kjøpe en annen McKinney-panne og modifisere den...det var da jeg oppdaget at de ikke lenger produseres.

Den eneste andre pannen jeg er klar over for dette byttet er en enhet solgt av CXRacing...Jeg kjøpte en og den var $600 (6421.38 Krone) helt bortkastet. Bortsett fra det faktum at det er et forferdelig kvalitetsstykke laget i Kina...Flensen passet ikke engang til blokken.  Som et resultat er jeg i ferd med å lage en fra begynnelsen.  

 

Det er et annet alternativ jeg er klar over, som er en støpejernspanne laget i Japan, som er laget for å passe til RB, men den har en bakre sump:

 

https://upgarageusa.com/products/jhk-rear-sump-rb-cast-oil-pan

 

Vær imidlertid oppmerksom på at den kun har en kapasitet på cirka 4,73 liter ...så hvis du har en motor med høy hestekrefter vil dette være utilstrekkelig. Men hvis motoren din ikke er svært modifisert, vil dette passe dine behov.

 

 

Lykke til og tilgi dårlig grammatikk, eller hvis dette ikke gir fullstendig mening...
Jeg brukte Google Translate til å skrive svaret mitt!
 
 

 

 

 

 

sen.

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
Link to comment
Share on other sites

For those that are interested...when I opened the post and saw it wasn't in English, I used Google to translate the OP's question as follows

 

"Hello. I have a 1970 240Z with the RB25det engine. Now I have punched a hole in the oil sump.
I think there is an RD28 oil sump fitted, but I'm not sure. I see that many people write that they
use RB20 with rear sump. Does anyone have any suggestions where I can get a new oil sump that is
bolted on, not aluminium."

 

I then used Google again to compose a response...which ened up being a little laborious as the formatting from Google to in here was completely off...so I first had to paste to a Word doc, then format, then paste in here...fun times!

 

If your bored you can use Google to translate my answer 😂

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...