Jump to content
HybridZ

Weight of the unibody-chassis without doors, fenders etc?


Recommended Posts

Does anyone know how much the 1970 240Z chassis itself weighs completely stripped from suspension, engine, doors, hatch, windows, bumpers, fenders etc?

 

Is it light enough for 4 persons to carry around? I am hoping to get the chassis on jackstands on the outside of my fathers garage(There isn't room for it inside because he has two cars there that he is working on). To do this, we have to carry it over a cement "edge/wall" (So it can't be pushed or pulled with the wheels on.

 

If you look at this picture(of my previous Z), you can see the "edge"(Not sure what the correct english word is) on the left side:

http://album.hybridz.org/showphoto.php?photo=2232&cat=529&page=1

 

We have tought about making a ramp and pushing it up there, but it would be easier to carry it up there if it is light enough for me, my father and my two older brothers to carry. (My mom and my girlfriend can of course probably help too)

Link to comment
Share on other sites

Et bart chassi vil jeg tro 4 stk med enkelhet skulle klare å bære. Har selv et bart chassi, og når jeg flytter det, er det på med bakhjul løfte fronten og trille dit jeg skal. Triller og tipper chassiet alene (jeg har hatt chassiet stående på høykant på dekk, når jeg har jobbet under).

Link to comment
Share on other sites

Ok. Høres bra ut. :-) Står chassiset stødig når du setter det på høykant?

Jeg har lurt på å skaffe et rotisserie for å lettere få jobbet under bilen(Det var et helvete med den forrige bilen da jeg lå under med bare litt klaring, og brukte varmepistol og skrape for å få av understellsmassen), men de er jo så dyre at jeg har ikke råd. Hvem er du forresten? :-) SR20DET på 200sx-ogn? Jeg er 240Z_Bergen (Pål E. Johannessen).

Link to comment
Share on other sites

dere klarer lett å bære karosseriet om dere er fire mann ja, det veier ikke stort.

 

angående rotisserie så laga jeg meg bare et enkelt stativ som jeg skrudde fast på innfestinga til forstilling og bakstilling. jeg laga til noen hjul på det også så jeg kunne flytte på den mens den sto på det.kjøpte noe gammelt firkantrør til 50kr og hjul på biltema og stativet var ferdig på en dag. bilen sto på det stativet et år og fungerte knirkefritt, bare å vippe på siden når jeg trengte det og vippe det ned igjen når jeg skulle flytte bilen.

 

ligger noen bilder av stativet her: http://200sx.kicks-***.net/album/album.php?username=schlasken&cat=1558

 

edit: the url got sencored, just put in the word a s s where the *** are ;)

Link to comment
Share on other sites

Er fra Kirkenes, langt, langt oppe i vårt langstrakte land. Jeg er 240zrb på de sider jeg titter innom.

 

Når jeg tipper chassiet, blir det stående på 4 dekk. Dekkene gir jo litt etter, så det står ikke fjellstøtt nei. Men var greit nok dersom en ikke trenger å bruke for mye makt. Jeg har liggende noen bilder på zdriver.com, søk på 240zrb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...