Hei, når du sier at mange skriver at de bruker RB20 oljepanne med baksump, er jeg usikker på hva du mener...Så vidt jeg vet har RB20-motorer en kum foran..
Som jeg er sikker på at du vet, er en av de viktigste punktene som må tas opp når du bytter en RB-motor til et S30-chassis oljepannen, siden RB-motoren har en frontsump som ikke passer inn i et S30-chassis fordi den vil treffe tverrbjelken. Som et resultat er det nødvendig med en spesialtilpasset oljepanne, og fordi den er tilpasset er den oftest laget av aluminium. En av de vanligste løsningene var en spesialtilpasset panne laget av McKinney (Jeg har en på bilen min), vist her:
https://rawbrokerage.com/products/mckinney-rear-sump-oil-pan-rb20-rb25-rb26-rb30?_pos=1&_sid=7f566dbe2&_ss=r
Dessverre eksisterer ikke dette selskapet lenger...
Jeg jobber med en ny motor for å sette inn i bilen min og ønsket en oljepanne med større kapasitet og planla
å kjøpe en annen McKinney-panne og modifisere den...det var da jeg oppdaget at de ikke lenger produseres.
Den eneste andre pannen jeg er klar over for dette byttet er en enhet solgt av CXRacing...Jeg kjøpte en og den var $600 (6421.38 Krone) helt bortkastet. Bortsett fra det faktum at det er et forferdelig kvalitetsstykke laget i Kina...Flensen passet ikke engang til blokken. Som et resultat er jeg i ferd med å lage en fra begynnelsen.
Det er et annet alternativ jeg er klar over, som er en støpejernspanne laget i Japan, som er laget for å passe til RB, men den har en bakre sump:
https://upgarageusa.com/products/jhk-rear-sump-rb-cast-oil-pan
Vær imidlertid oppmerksom på at den kun har en kapasitet på cirka 4,73 liter ...så hvis du har en motor med høy hestekrefter vil dette være utilstrekkelig. Men hvis motoren din ikke er svært modifisert, vil dette passe dine behov.
Lykke til og tilgi dårlig grammatikk, eller hvis dette ikke gir fullstendig mening...
Jeg brukte Google Translate til å skrive svaret mitt!
sen.